10 obiceiuri care asigura un somn bun

Sfaturi pentru un somn bun

De cate ori ti s-a intamplat in ultima vreme sa mergi la culcare, dar sa nu reusesti sa adormi? Te-ai intors de pe-o parte pe alta de zeci de ori, ai aranjat perna altfel, ai facut orice, dar somnul s-a incapatanat sa nu vina?

Raspunsul e, probabil, de multe ori. Ai ajuns sa ii invidiezi pe apropiatii tai care iti spun ca nici nu au pus capul jos si deja au adormit.

Ei bine, poti ajunge si tu la momentul in care sa adormi imediat ce te pui in pat. Trebuie doar sa respecti cativa pasi deloc grei, sa incerci sa iti schimbi rutina zilnica. Acesti 10 pasi care iti vor inlatura insomnia se refera in special la a doua parte a zilei.

Saltea Latex Ultraflex
 Saltea Latex Ultraflex

Iata asadar ce poti face:

  1. Transforma-ti patul intr-un loc propice somnului. Pentru asta ai nevoie de o saltea de calitate si de asternuturi primitoare.
  2. Stabileste-ti un orar de somn. Altfel spus, incearca sa te culci la aproximativ aceeasi ora in fiecare noapte.
  3. Evita cofeina(din cafea, bauturi de tip cola, energizante, etc), alcoolul si tutunul , caci acestea au efecte negative asupra somnului
  4. Mergi la culcare atunci cand esti oboist, nici mai devreme, nici mai tarziu. Daca nu esti obosit, nu vei face altceva decat sa te intorci de pe-o parte pe alta, iar daca depasesti ora de somn, s-ar putea sa nu mai adormi curand.
  5. Mananca si bea suficient de seara. Adica nici prea mult, caci indigestia nu face casa buna cu somnul, dar nici nu te culca flamand sau insetat
  6. Incearca sa te culci numai dupa ce te-ai linistit. Nu te urca in pat cu grijile, stresul si nervii de peste zi, cu siguranta nu vei reusi sa adormi.
  7. Nu lumina prea tare dormitorul. Lumina pacaleste creierul si nu il ajuta sa adoarma.
  8. Nu atipi dupa-amiaza tarziu
  9. Fa sport sau macar o plimbare de seara, dar nu chiar inainte de culcare
  10. Nu te uita la ceas. Somnul nu are de-a face cu ora, ci cu oboseala, iar daca te uiti din doua in doua minute la ceas, sigur vei reusi sa te enervezi ca inca nu dormi.

Daca vei respecta acesti pasi, vei observa o imbunatatire a calitatii somnului si vei constata ca vei adormi mult mai rapid ca pana acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *