5 beneficii ale somnului

De cand suntem mici ni se spune ca trebuie sa dormim. Cand suntem copii nu prea ne place ideea somnului de pranz pe care il vedem ca pe o pedeapsa, iar cand suntem adulti am fi recunoscatori daca am avea timp macar pentru o jumatate de ora de somn in timpul zilei.

Dar de ce trebuie sa dormim? Care sunt beneficiile somnului? Primul raspuns care va vine in minte este ca sa ne odihnim si sa o putem lua de la capat cu bateriile incarcate? Asa este, dar somnul are si alte beneficii pentru organismul nostru. Iata cateva dintre ele:

1.Reduce stresul

Somnul si stresul sunt doua aspecte de care depinde sanatatea noastra si exista o relatie si intre ele. Oamenii care se odihnesc bine sunt mai rezistenti la stres si trec mai usor peste obstacolele intalnite in viata cotidiana. Iar odihna si stresul redus contribuie la imbunatatirea sanatatii cardiovasculare.

2.Imbunatateste memoria

Iar dovada acestui beneficiu este exact contrariul: cu cat dormim mai putin, cu atat uitam mai repede. Sigur ai remarcat acest lucru! Iar daca nu ai facut-o, o memorie scurta poate fi un semnal ca trebuie sa dormi mai mult.

3.Sporeste creativitatea

Un somn odihnitor nu doar imbunatateste memoria, facand amintirile mai durabile. In timpul somnului creierul structureaza ideile si le organizeaza. Altfel spus: dormi bine si ideea buna iti vine!

4.Imbunatateste performantele sportive si intelectuale

Studiile efectuate pe o serie de sportivi de performanta au demonstrat ca performantele sunt in stransa legatura cu durata somnului si calitatea acestuia. Daca un adult are nevoie de 7-8 ore de somn pentru activitatile ce nu presupun efort fizic, el are nevoie cam de 10 ore daca este sportiv sau are activitati ce presupun un consum de energie ridicat. Si in cazul celor care au activitati intelectuale indelungate e nevoie de mai mult somn, rezultatele fiind vizibile: note mai mari, proiecte duse la capat mai usor, s.a.

5.Tine in frau greutatea corporala

Este binecunoscut ca persoanele care dorm putine ore au mai multe pofte si un apetit crescut. Asadar, daca te odihnesti corespunzator, nu vei mai simti o foame acuta la intervale surprinzator de scurte. Si nici riscul ingrasarii nu mai este atat de mare. Dormi suficient si vei reusi sa iti mentii greutatea. Iar daca vrei sa slabesti, pe langa dieta e cazul sa te gandesti si la mai multe ore de somn pe noapte.

Somnul are si alte beneficii uimitoare pentru organismul uman, acestea fiind doar cateva dintre ele. Odihneste-te cat si cum trebuie si corpul si mintea te vor rasplati negresit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *