5 lucruri care nu te lasa sa adormi

Ai avut o zi epuizanta si totusi nu reusesti sa adormi usor? Te intrebi cum de ti se intampla asa ceva, mai ales ca acum ceva vreme adormeai instantaneu, iar acum, oricate oi ai numara, mos Ene refuza sa te viziteze.

Desi multe persoane nu se declara ingrijorate de aceasta situatie, privarea de somn poate fi o problema serioasa. Iata cateva dintre cauzele care tin somnul la distanta si cum ai putea remedia situatia.

1.Iei grijile cu tine in pat

Nu e chiar usor sa lasi problemele cotidiene legate de casa, copii, serviciu si datorii la intrarea in casa. Insa cu cat te vei gandi mai mult la ele, cu atat sansele sa adormi scad considerabil.

De preferat ar fi sa nu te uiti la stiri sau filme cu scene de violenta inainte de culcare, grijile iti vor fi sporite. Asculta o muzica relaxanta, fa cateva exercitii de meditatie sau pur si simplu incearca se te imaginezi intr-un loc minunat.

insomnie

2.Ai cinat tarziu si consistent

Probabil ca deja stiai ca ar fi de preferat sa mananci cu minim 2-3 ore inainte de ora de culcare, dar ti se pare greu sa respecti aceasta regula. Ajungi tarziu acasa unde te asteapta si alte treburi si asa ajungi sa mananci la fel de tarziu in fiecare seara. Si dupa o zi epuizanta ti se pare potrivita o friptura consistenta la cina. Nu e chiar cea mai buna varianta!

Incearca sa lasi un anumit timp pentru digestie pana la ora de culcare si alege pentru cina o salata sau un fel mai usor.

3.Lucrezi in dormitor

Termene limita ce te preseaza si tu esti departe de a fi gata. Asa ca mai iei si acasa de lucru. Te instalezi in dormitor, inconjurat de dosare sau cu laptopul in brate, eventual cu o gustare “sanatoasa”: niste chipsuri si o baututa carbogazoasa.

Incearca sa nu iti transformi dormitorul in birou, iar daca nu poti amana lucrul, incearca sa inchizi laptopul cu minim o ora inainte de culcare si cauta o metoda de relaxare, altfel te intorci la punctul 1.

  1. In dormitor e o temperatura nepotrivita

Vii zgribulit de afara si tot ce iti doresti e sa te cuibaresti in pat. E de inteles! Insa trebuie sa stii un lucru: cu cat e mai cald in dormitor, cu atat adormi mai greu. Creierul reactioneaza mai bine la o temperatura mai joasa , insomnia fiind deseori asociata de cercetatori cu caldura din dormitor.

Mentine temperatura camerei la un nivel rezonabil(21-22˚ C) si alege ca modalitate de incalzire o baie calda inainte de culcare.

  1. Bei cafea sau bauturi energizante ori cabogazoase dupa-amiaza

Tot mai multe sarcini acasa si la serviciu si energie tot mai putina. Desi ai luat o doza de cofeina dis de dimineata, inca una dupa pranz crezi ca te va ajuta sa faci fata provocarilor. Insa cofeina si somnul nu sunt in relatii bune. Iar o bautura energizanta poate contine o cantitate dubla de cofeina fata de o ceasca de cafea!

Nu consuma mai mult de o ceasca-doua de cafea pana la pranz, iar dupa-amiaza evita cu desavarsire orice contine cofeina!

Cred ca deja ti-ai dat seama de ce nu reusesti sa adormi pe cat de repede ti-ai dori. Dupa cum vezi, masurile pe care le poti lua sunt foarte simple.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *