5 mituri despre somn

Miturile au luat nastere cam in acelasi timp cu lucrurile de care sunt legate. Nici somnul nu a fost ocolit, in timp aparand diverse mituri despre el, unele chiar ciudate. O parte dintre ele s-a dovedit ca nu sunt chiar departe de adevar, dar altele chiar sunt simple fabulatii si au fost demontate de catre oamenii de stiinta.

Iata 5 mituri despre somn si verdictul oamenilor de stiinta:

1.Toti oamenii au nevoie de 8 ore de somn pentru a functiona normal

De cand suntem mici ni se spune ca trebuie sa dormim minim 8 ore pe noapte daca vrem sa functionam corespunzator si sa avem performante.

Se pare ca acest lucru nu este valabil si nu ma refer la cei care sunt prea ocupati ca sa poata dormi 8 ore, ci la nevoia concreta de somn. E drept ca cei mai multi dintre noi ne mentinem sanatosi si in forma cu 8 ore de somn pe noapte, dar oamenii de stiinta au demonstrate ca un mic procent de oameni au o gena care le induce o nevoie de somn de 3-4 ore pe noapte. Chiar nu au nevoie de mai mult si functioneaza!

2.Somnul pierdut poate fi recuperat

Total neadevarat! Desi unii oameni spun ca dorm mai mult la sfarsit de saptamana pentru a recupera somnul pierdut in cursul saptamanii, lucrurile nu stau chiar asa. E ca si cum ai spune ca foamea resimtita intr-o zi de marti poate fi remediata cu o masa copioasa sambata…

3.Cine se scoala de dimineata ajunge departe

Altfel spus, cine se trezeste devreme are performante mai bune. Multi oameni au crezut, de-a lungul timpului, ca cei care se trezesc devreme au rezultate superioare. Insa studiile nu au dezvaluit diferente intre rezultatele celor care se trezesc devreme si ale celor care nu o fac. In schimb, cand au fost masurate performantele in timpul serii, cei care se culca tarziu au castigat detasat in fata celor care merg devreme la culcare…

4.Numaratul oilor te ajuta sa adormi

numaratul-oilor

Nu toti reusesc sa adoarma pe cat de repede isi doresc, in ciuda oboselii. Cand eram mici ni se propunea sa numaram oi si in felul acesta vom adormi mai rapid. Dar studiile au aratat ca cei care numarau oi adormeau cu 20 minute decat cei care isi imaginau ceva relaxant inainte de culcare. De ce? Numaratul este o activitate care tine creierul ocupat, ii da de lucru si astfel “uita” ca trebuie sa adoarma. Logic, nu?

5.Cine nu bea deloc cafea adoarme mai repede

Cafeaua are multiple beneficii pentru organism, deci trebuie sa te gandesti de doua ori inainte sa renunti la ea. In primul rand trebuie stiut ca efectele cofeinei dureaza maxim 6 ore. Deci, cafeaua de dimineata nu este vinovata pentru insomnia ta, cauta cauza in alta parte. Asadar, nu bea cafea cu mai putin de 6 ore inainte de ora de culcare si nu ar trebui sa ai probleme.

Voi despre cate dintre aceste mituri stiati si care era parerea voastra despre ele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *